Title : “DIARIOS” TEMPORARY EXHIBITION
Location : Circolo Arci Porco Rosso. Piazza Casa Professa. Palermo, Sicily – Italy
Date : 2017, December 26th

News

The  DIARIOS project has born after Ascanio meeting Martìn Guevara’s writings which stimulated in him a new representations of “Che” Guevara’s icon and conducted him to the realization of 10 screen printings – limited editione – realized during the artist’s last trip to Cuba.

The result is ten hand-made screen printings (on paper 35 x 40 cm) authenticated in the prestigious screen printing workshop “René Portocarrero” of Calle Cuba # 513, in Old Havana, Cuba.

Trinart association invited Ascanio to paint a mural in Castellammare del Golfo. Born in 2016, Trinart works to create moments of encounter through art, promoting active reception to migrants living in the area. The idea of inviting Ascanio came after in July 2016 in the occasion of an artist call, “Art’s Oasis”, from the Municipality of Petrosino (TP), Sicily.

The exhibition will be introduced by the art historian Valentina Gueci.

Original language: Italian

Il progetto DIARIOS parte dalla condivisione di Ascanio degli scritti di Martìn Guevara, che narrano il particolare legame con la famiglia dello storico rivoluzionario e la stretta relazione della sua vita con la reminiscenza della figura dello zio. La lettura di queste storie speciali hanno stimolato in Ascanio nuove rappresentazioni del “Che” e hanno fatto da sfondo alla realizzazione di questa cartella a tiratura limitata durante il suo ultimo viaggio a Cuba.

Il risultato sono dieci stampe serigrafiche (su cartoncino 35 x 40 cm) artigianali e inedite ispirate all’immagine dell’eroico guerrigliero, realizzate da Ascanio e autenticate nel prestigioso laboratorio di incisione “Renè Portocarrero” di Calle Cuba #513, a L’Avana Vecchia, Cuba.

TrinArt: è l’Associazione senza scopo di lucro che ha invitato Ascanio a realizzare un murale a Castellammare del Golfo. Nata ufficialmente nel 2016, l’Associazione è attiva dal 2011 nel settore sociale e culturale. Lavora per creare momenti di incontro attraverso l’arte, promuovere l’accoglienza attiva ai migranti che vivono il territorio. L’idea di invitare Ascanio è arrivata in seguito al murale da questi realizzato nell’estate del 2016 in occasione di un bando del Comune di Petrosino (TP), Art’s Oasis.

La mostra sarà presentata dalla storica d’arte Valentina Gueci.

Pictures

News Categories

THE PROJECT > DIARIOS – Screen printings

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.