Title : DICHIARAZIONI DI PACE
Location : Casa della Memoria. Via Federico Confalonieri, 14. Milan, Italy
Date : 2017, October 7th

News

Who better than a painter and a poet, can find within his sensibility and his imagination original motifs capable of translating the need for peace into a concrete image?

We know that there is an important link, a precise interaction between the reasons of creativity, fantasy, lyrical suggestion and those of the collective imagination.

We have therefore asked painters and poets to testify in favor of peace – expressing themselves with works and works directly or indirectly addressed to that theme – to use them, that is, to evoke through their suggestions the question of peace.

The need for peace is not a foregone conclusion, and must be constantly recalled, each time it must be proclaimed with the maximum possible force against the possible drowsiness of consciences.

Violence and war are not the answer to problems but they are the problem. We declare peace against the war!
Promoters: Artists and Resistance Committee of the provincial ANPI, Milan and the Association of Fine Arts.

On the web: Artepassante – Dichiarazioni di pace

Original language: Italian

Chi meglio di un pittore e di un poeta, oggi, può trovare all’interno della sua sensibilità e della sua fantasia motivi originali capaci di tradurre il bisogno di pace in una immagine concreta?

Sappiamo che c’è un nesso importante, una interazione precisa tra le ragioni della creatività, della fantasia, della suggestione lirica e quelle dell’immaginario collettivo.

Abbiamo dunque chiesto a pittori e poeti di testimoniare in favore della pace – esprimendosi con opere e lavori direttamente o anche solo indirettamente rivolti a quel tema – per servirci di loro, cioè per rievocare tramite le loro suggestioni la questione della pace di fronte al pubblico che visiterà la nostra mostra itinerante, che ne leggerà il catalogo, che parteciperà agli incontri previsti.

La necessità della pace non è un dato scontato, e va costantemente richiamata, ogni volta va proclamata con il massimo di forza possibile contro l’assopimento possibile delle coscienze. Violenza e guerra non sono la risposta ai problemi ma sono il problema. Contro la guerra dichiariamo la pace!

Pictures

News Categories

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.